
Michael Fothe
Person information
- affiliation: University of Jena, Germany
Refine list

refinements active!
zoomed in on ?? of ?? records
view refined list in
export refined list as
2010 – 2019
- 2016
- [c8]Michael Fothe:
Informatik hat Geschichte! GI-Jahrestagung 2016: 1909-1915 - 2015
- [e2]Michael Fothe, Thomas Wilke:
Keller, Stack und automatisches Gedächtnis - eine Struktur mit Potenzial, Tagungsband zum Kolloquium, 14. November 2014 in Jena, Deutschland. LNI T-7, GI 2015, ISBN 978-3-88579-426-4 [contents] - 2014
- [c7]Michael Fothe, Denny Steigmeier:
Wilhelm Kämmerers Ideen vom automatischen Gedächtnis. Keller, Stack und automatisches Gedächtnis 2014: 31-41 - 2012
- [j16]Claudia Strödter, Michael Fothe:
Experimente zur Verwendung von Operatoren in Aufgabenstellungen im Fach Informatik. Informatica Didact. 9 (2012) - 2011
- [c6]Bernd Bethge, Dirk Drews, Ursula Rump, Michael Fothe, Gabor Meißner:
Medienkunde + Informatik = ? INFOS 2011: 57-66
2000 – 2009
- 2009
- [c5]Michael Fothe:
Adam Ries und das Linienrechnen - ein historisches Thema für den Informatikunterricht. INFOS 2009: 330-339 - 2008
- [j15]Michael Fothe, Heidrun Ludwig:
Zu Möglichkeiten der externen Unterstützung von Informatiklehrerinnen und -lehrern in der gymnasialen Oberstufe. Informatica Didact. 8 (2008) - [c4]Michael Fothe:
Bildungsstandards Informatik für die Sekundarstufe II - Vorüberlegungen zur Entwicklung. DDI 2008: 107-116 - [e1]Torsten Brinda, Michael Fothe, Peter Hubwieser:
Didaktik der Informatik - Aktuelle Forschungsergebnisse. 5. Workshop der GI-Fachgruppe "Didaktik der Informatik" 24.-25.09.2008 an der Universität Erlangen-Nürnberg. LNI P-135, GI 2008, ISBN 978-3-88579-229-1 [contents] - 2007
- [j14]Lutz Kohl, Michael Fothe:
Algorithmen aus einer anderen Perspektive - Ein Vorschlag für ein Kompetenzmodell zum Inhaltsbereich "Algorithmen" der "Bildungsstandards Informatik". LOG IN 27(146/147): 20-22 (2007) - [j13]Rolf Niedermeier, Jörg Vogel, Michael Fothe, Mirko König:
Das Knotenüberdeckungsproblem - Eine Fallstudie zur Didaktik NP-schwerer Probleme (Teil 1). LOG IN 27(146/147): 53-59 (2007) - [j12]Michael Fothe, Wolfgang Moldenhauer, Otto Thiele:
Von der Komplexität eines Zentralabiturs - Thüringer Erfahrungen im Grund- und Leistungsfach Informatik. LOG IN 27(148): 24-31 (2007) - [j11]Rolf Niedermeier, Jörg Vogel, Michael Fothe, Mirko König:
Das Knotenüberdeckungsproblem Eine Fallstudie zur Didaktik NP-schwerer Probleme (Teil 2). LOG IN 27(148): 81-89 (2007) - 2006
- [j10]Michael Fothe:
Unterricht - bald nur noch mit Computer? Informatica Didact. 7 (2006) - [j9]Michael Fothe:
Ein Rollenspiel zum Verschlüsseln. LOG IN 26(138/139): 82-85 (2006) - [j8]Michael Fothe, Heidrun Ludwig, Klaus Küspert, Marcus Wenzel:
Unterrichtsreflexion mit ungewöhnlichen Mitteln Beispiel Rekursion und Iteration. LOG IN 26(141/142): 52-63 (2006) - 2005
- [j7]Michael Fothe:
Rekursion - Ein Thema für den Informatikunterricht. LOG IN 25(133): 46-54 (2005) - [j6]Michael Fothe:
EPA Informatik. LOG IN 25(135): 46-49 (2005) - [c3]Michael Fothe:
Rekursion und Iteration: Voruntersuchung zu einem Test. INFOS 2005: 207-218 - 2004
- [j5]Michael Fothe:
Zeit und Raum bei Quicksort. LOG IN 24(130): 49-50 (2004) - 2003
- [j4]Götz Bieber, Michael Fothe, Henry Herper, Peter Micheuz, Wolfgang Moldenhauer, Gerhard Röhner:
Informatische Bildung in der Sekundarstufe I. LOG IN 23(122/123) (2003) - [j3]Michael Fothe, Detlef Flock:
Werkstatt: PYTHON im Wahlfach Informatik. LOG IN 23(122/123) (2003) - [c2]Michael Fothe:
Zeitverhalten von Sortierverfahren - Beispiele für experimentelles Arbeiten im Informatikunterricht. INFOS 2003: 101-110 - 2001
- [j2]Michael Fothe:
Problemlösen mit OBERON - Konzeption und Einsatz eines elektronischen Lehrbuchs. LOG IN 21(2) (2001) - [j1]Michael Fothe:
Rechnen auf den Linien - Vier Spiele mit dem Computer. LOG IN 21(3/4) (2001)
1990 – 1999
- 1997
- [c1]Michael Fothe, Sigrid E. Schubert:
Workshop: Informatikcurriculum und Technologieentwicklung. INFOS 1997: 216-219
Coauthor Index

manage site settings
To protect your privacy, all features that rely on external API calls from your browser are turned off by default. You need to opt-in for them to become active. All settings here will be stored as cookies with your web browser. For more information see our F.A.Q.
Unpaywalled article links
Add open access links from to the list of external document links (if available).
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact the API of unpaywall.org to load hyperlinks to open access articles. Although we do not have any reason to believe that your call will be tracked, we do not have any control over how the remote server uses your data. So please proceed with care and consider checking the Unpaywall privacy policy.
Archived links via Wayback Machine
For web page which are no longer available, try to retrieve content from the of the Internet Archive (if available).
load content from web.archive.org
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact the API of web.archive.org to check for archived content of web pages that are no longer available. Although we do not have any reason to believe that your call will be tracked, we do not have any control over how the remote server uses your data. So please proceed with care and consider checking the Internet Archive privacy policy.
Reference lists
Add a list of references from ,
, and
to record detail pages.
load references from crossref.org and opencitations.net
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact the APIs of crossref.org, opencitations.net, and semanticscholar.org to load article reference information. Although we do not have any reason to believe that your call will be tracked, we do not have any control over how the remote server uses your data. So please proceed with care and consider checking the Crossref privacy policy and the OpenCitations privacy policy, as well as the AI2 Privacy Policy covering Semantic Scholar.
Citation data
Add a list of citing articles from and
to record detail pages.
load citations from opencitations.net
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact the API of opencitations.net and semanticscholar.org to load citation information. Although we do not have any reason to believe that your call will be tracked, we do not have any control over how the remote server uses your data. So please proceed with care and consider checking the OpenCitations privacy policy as well as the AI2 Privacy Policy covering Semantic Scholar.
Tweets on dblp homepage
Show tweets from on the dblp homepage.
Privacy notice: By enabling the option above, your browser will contact twitter.com and twimg.com to load tweets curated by our Twitter account. At the same time, Twitter will persistently store several cookies with your web browser. While we did signal Twitter to not track our users by setting the "dnt" flag, we do not have any control over how Twitter uses your data. So please proceed with care and consider checking the Twitter privacy policy.
last updated on 2021-01-14 22:54 CET by the dblp team
all metadata released as open data under CC0 1.0 license
see also: Terms of Use | Privacy Policy | Imprint